UvH Repository
UvH Repository
→
Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Search
All of UvH repository
University of Humanistic Studies
Werkcollecties
Filters
Use filters to refine the search results.
Current Filters:
Title
Author
Subject
Date issued
Document type
Journal
Fulltext in item
Fulltext must be present
Contains
Equals
ID
Not Contains
Not Equals
Not ID
is greater than or equals
is less than or equals
Must be present
New Filters:
Title
Author
Subject
Date issued
Document type
Journal
Fulltext in item
Fulltext must be present
Contains
Equals
ID
Not Contains
Not Equals
Not ID
is greater than or equals
is less than or equals
Must be present
Showing 48 out of a total of 48 results.
(0.002 seconds)
Now showing items 1-48 of 48
1
Export Results
Sort Options:
Relevance
Title Asc
Title Desc
Issue Date Asc
Issue Date Desc
Results Per Page:
50
100
150
200
Spelen op de horizon tussen onze hemel en aarde: Ontwerponderzoek naar het gebruik van theater in het voortgezet speciaal onderwijs voor de ontwikkeling van toekomstbewustzijn
Delsasso, J.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Sanderse, W.
2020, Master thesis
Op zoek naar de humanistische factor: Een kwalitatieve studie naar opvoedingswaarden van humanistische ouders
Bruin, M. de
Supervisors :
Ruyter, D. de
;
Groot, I. de
2020, Master thesis
Levensbeschouwelijke vorming en narratief onderwijs
Groot, I. de
2020, Part of book or chapter of book (Dijk, van - Groenenboer, M. (ed.), Handboek vakdidactiek godsdienst levensbeschouwing)
Morele stress. Een empirisch onderzoek naar de ervaring van morele dilemma’s bij docenten in het voortgezet onderwijs.
Blum, A.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Schuhmann, C.M.
2019, Master thesis
Sexistentie. Een existentieel perspectief op seksuele vorming.
Schoone, J.
Supervisors :
Braam, A.W.
;
Groot, I. de
2019, Master thesis
Oh ja, wie ben ik? Een empirische verkenning van visies van humanistisch geestelijk verzorgers op vormingsonderwijs.
Otter, D. den
Supervisors :
Groot, I. de
;
Schuhmann, C.M.
2019, Master thesis
Verantwoord stemmen tijdens de verkiezingen: waar leer je dat?
Groot, I. de
2019, Article / Letter to editor (Van Twaalf tot Achttien, vol. 6, (2019))
Mock elections as a way to cultivate democratic development and a democratic school culture.
Groot, I. de
;
Eidhof, B.B.F.
2019, Article / Letter to editor (London Review of Education, vol. 17, iss. 3, (2019), pp. 362-382)
Theory and Practice of Citizenship Education
Veugelers, W.M.M.H.
;
Groot, I. de
2019, Part of book or chapter of book (Veugelers, W. (ed.), Education for Democratic and Intercultural Citizenship, pp. 14-41)
De wereld ontdekken in de klas. Hoe nieuwkomerkinderen met elkaar en met leerkrachten een gedeelde wereld creëren
Berg, B. vanden
;
Groot, I. de
;
Kate, L. ten
;
Schreurs, M.
;
Meijlink, K.
;
Leygraaf, M.
;
Dalen, A. van
;
Verveld, J.
;
Cornielje, S.
2019, External research report
Spiritual home & pelgrimage. Twee katholieke doeloriëntaties onderzocht op hun waarde voor humanistisch levensbeschouwelijk onderwijs.
Leussen, M. van
Supervisors :
Groot, I. de
;
Jacobs, G.C.
2018, Master thesis
Pathways to strenghten multicultural education: a review Citizenship Education and Global Migration
Groot, I. de
2018, Book review (Democracy and Education, vol. 26, iss. Iss.1, (2018), pp. art.13)
De wereld ontdekken in de klas. Hoe leerkrachten leerlingen uitdagen elkaars wereld en de wereld daar buiten te ontdekken.
Berg, van den, B.
;
Groot, I. de
2018, External research report
Democratisch burgerschapsonderwijs en scholierenverkiezingen. Een verkennend onderzoek naar de huidige en wenselijke vormgeving van scholierenverkiezingen in Nederland anno 2017.
Groot, I. de
;
Eidhof, B.
2018, External research report
Political simulations: An opportunity for meaningful democratic participation in schools
Groot, I. de
2018, Article / Letter to editor (Democracy and Education, vol. 26, (2018), pp. 3)
Het leven na de UvH. Zingevingsvragen van Alumni omtrent werk na het afstuderen.
Maat, S. van de
Supervisors :
Groot, I. de
;
Wojtkowiak, J.
2018, Master thesis
Mock Elections in Civic Education: A Space for Critical Democratic Citizenship Development
Groot, I. de
2017, Article / Letter to editor (Journal of Social Sciences Education, vol. 16, iss. 3, (2017), pp. 84-96)
Emulatie en concretisering: over de moreelgeoriënteerde verhouding van jongeren tot hun voorbeeldfiguren.
Vormer, W. de
Supervisors :
Groot, I. de
;
Leeman, Y.A.M.
2017, Master thesis
Discussies in de klas ten tijde van maatschappelijke onrust. Een onderzoek naar de betekenis van polarisatie voor het voeren van klassendiscussies over controversiële issues
Verduijn, M.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Goelst Meijer, S.L.E. van
2017, Master thesis
Research for CULT Committee - Teaching Common Values in Europe
Veugelers, W.
;
Groot, I. de
;
Stolk, V.J.
2017, External research report
Scholierenverkiezingen in Nederland: een voorbeeld van betekenisvol politiek onderwijs?
Groot, I. de
2017, Article / Letter to editor (Maatschappij & Politiek, vol. 48, iss. 1, (2017), pp. 16-17)
Politiek burgerschapsonderwijs rond scholierenverkiezingen in Nederland
Groot, I. de
2017, Article / Letter to editor (Waardenwerk, vol. 68, (2017), pp. 69-75)
Narrative learning for democratic citizenship identity: a theoretical framework.
Groot, I. de
2017, Article / Letter to editor (Educational Review, vol. 70, iss. 4, (2017), pp. 447-464)
Recensie van boek Kees Meijlink
Groot, I. de
2016, Book review ((2016))
De zin van weekendkinderen. Een kwalitatief onderzoek naar existentiële zingeving bij weekendpleegouders
Zwiers, M.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Seekles, W.
2016, Master thesis
Why We Need to Question the Democratic Engagement of Adolescents in Europe
Groot, I. de
;
Veugelers, W.
2016, Article / Letter to editor (Journal of Social Science Education, vol. 14, (2016), pp. 27-38)
Beyond Depoliticized Citizenship Education. Conceptualizing Political Citizenship Education in Citizenship Education Theory
Curvers, S.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Veugelers, W.M.M.H.
2016, Master thesis
Narratief leren in democratisch burgerschapsonderwijs: een theoretisch raamwerk
Groot, I. de
2016, Article / Letter to editor (Pedagogiek, vol. 36, (2016), pp. 5-28)
Onderwijs en subjectiviteit. Aandacht voor subjectiviteit in het onderwijsadvies van de Onderwijsraad: een documentanalyse
Zuijderduijn, S.
Supervisors :
Groot, I. de
;
Alma, H.A.
2016, Master thesis
Richting passend werk. De betekenis van loopbaanprojecten voor de persoonlijke zingeving van werkzoekende 20/30-ers
Martens, Stella
Supervisors :
Leeman, Y.A.M.
;
Groot, I. de
2015, Master thesis
Why we need to question the democratic engagement that adolescents in Europe develop.
Groot, I. de
;
Veugelers, W.
2015, Article / Letter to editor (Journal of Social Science Education, vol. 14, iss. 4, (2015))
Mensenrechten en educatie
Veugelers, W.
;
Groot, I. de
2015, Article / Letter to editor (Waardenwerk, vol. 60, (2015), pp. 53-57)
Educating for a thicker type of democratic citizenship: a conceptual exploration.
Groot, I. de
;
Veugelers, W.
2015, Article / Letter to editor (Education and Society, vol. 33, iss. 1, (2015), pp. 5-27)
Vrijwilligerswerk in ontwikkelingslanden is lang niet altijd zo positief
Groot, I. de
2015, Contribution for newspaper or weekly magazine (Parool, 28 februari 2015)
Vrijwilligerswerk, vrijwilligerstoerisme en ontwikkelingswerk: maakt het uit?
Groot, I. de
2015, Article / Letter to editor (Vrijetijdstudies, (2015))
Progress in Europe: Sustainable wellbeing, beyond GDP & the Steady State Economy
Pleeging, E
Supervisors :
Suárez Müller, F.
;
Groot, I. de
2015, Master thesis
Dutch Students’ Democratic Narratives: ‘I know what democracy means, not what I think of it’
Groot, I. de
;
Goodson, I.
;
Veugelers, W.
2014, Article / Letter to editor (Cambridge Journal of Education, (2014))
Higher Education and Citizenship Development
Veugelers, W.
;
Groot, I. de
;
Nollet, Fleur
2014, Part of book or chapter of book (European and Latin American Higher Education Between Mirrors: With a focus on equity and social cohesion policies and practices)
Hoe het formele onderwijs bij kan dragen aan een breed type democratisch engagement
Groot, I. de
2014, Article / Letter to editor (Waardenwerk, vol. 58/59, (2014), pp. 76-88)
Educacion Superior y Desarrollo de la Ciudania.
Veugelers, W.
;
Groot, I. de
2014, Part of book or chapter of book (Educación Superior e Inclusión Social. Aproximaciones conceptuales y perspectivas internacionales)
Dutch adolescents’ narratives of their citizenship efficacy: “Hypothetically, I could have an Impact”
Groot, I. de
;
Goodson, I.
;
Veugelers, W.M.M.H.
2013, Article / Letter to editor (Educational Review, (2013))
Samen beslissen is ook democratie’. Een onderzoek naar de democratieconcepten van Nederlandse jongeren.
Groot, I. de
2013, Article / Letter to editor (Maatschappij & Politiek. Vakblad voor Maatschappijleer, vol. 2013, iss. 1, (2013), pp. 6-9)
Adolescents' Democratic Engagement. A Qualitative Study into Dutch Adolescents' Narratives about their Citizenship in a Democratic and Pluralist Society
Groot, I. de
2013, Dissertation
Bridging the gap between Young People’s Civic Selves and Theoretical Positions on Democratic Citizenship Education
Groot, I. de
;
Goodson, I.
;
Veugelers, W.M.M.H.
2012, Article / Letter to editor (Curriculum and teaching, vol. 27, iss. 1, (2012), pp. 21-41)
Spreken is zilver, luisteren is goud!
Koops, Annette
Supervisors :
Veugelers, W.M.M.H.
;
Groot, I. de
2011, Master thesis
Why We Are Not Democratic Yet: The Complexity of Developing a Democratic Attitude
Groot, I. de
2011, Part of book or chapter of book (Veugelers, W. (ed.), Education and Humanism. Linking Autonomy and Humanity, pp. 79-94)
Eliciting Students' Attitides towards Democracy: Towards a More Inclusive Understanding fo What a Democratic Way of Life Entails
Groot, I. de
2010, Article in monograph or in proceedings (Brechter, N;De Angelis, G (ed.), Problems of Democracy: Probing the Boundaries)
Hoe word je en democratisch burger? Over de complexiteit van democratisch burgerschap in een pluriforme, moderne samenleving
Groot, I. de
2010, Article / Letter to editor (Pedagogiek, vol. 1, iss. 5, (2010), pp. 58-74)
Now showing items 1-48 of 48
1
Export Results
Sort Options:
Relevance
Title Asc
Title Desc
Issue Date Asc
Issue Date Desc
Results Per Page:
50
100
150
200
Browse
All of Repository
Collections
Date Issued
Authors
Titles
Document type
Explore
Author
Groot, I. de (33)
Veugelers, W.M.M.H. (11)
Goodson, I. (3)
... View More
Document type
Article / Letter to editor (19)
Master thesis (15)
Part of book or chapter of book (5)
... View More
Date Issued
2019 (7)
2018 (6)
2017 (7)
2016 (6)
2015 (7)
2014 (4)
2013 (3)
2012 (1)
2011 (2)
2010 (2)
Journal
Waardenwerk (3)
Democracy and Education (2)
Educational Review (2)
... View More